torstai 3. maaliskuuta 2016

Asiakaspalvelu testissä ja muita juttuja


Aloin tässä sovitella tarkemmin Macabi Skirtiäni ja huomasin, että sehän on rikki! Tai oikeammin lyhyen säätönauhan toisen pään kiinnike on rikki. Hameen housuiksi muotoilu ei niin ollen onnistu, ellen ala viritellä jotain omia kiinnikkeitäni. Ei kyllä huvittaisi sen verran kalliiseen vaatteeseen. Niinpä otin kuvan tästä vakavasta takaiskusta ja laitoin pienen kyselyn Utahiin, että mitäs nyt tehdään. Kello tikittää, lyön itseni kanssa vetoa, että sieltä vastataan viimeistään huomenna. Haluan olla positiivinen ja uskoa, että vastauksessa jo kerrotaan minulle lähetetyn uusi nauha ehjin kiinnikkein.

EDIT: Nyt sain jo vastauksen alle kaksi tuntia myöhemmin, että uusi osa lähetetään minulle! Olen tosi tyytyväinen ja sitten vielä lisää, kun uusi nauha on perillä.

EDIT 2: Nyt 11.3. nauha on ollut yli viikon matkalla ja näyttäisi, että se on jo saattanut jättää USA:n. Olen toiveikas, että se ehtii ennen kuin lähden kotoa 21.3. (nauruhymiö) Jollei se ehdi, niin minun pitää kai fiksailla sitä rikkinäistä nauhaa, onneksi en heittänyt sitä pois edes konmarinoinnin hengessä. 




Olen viettänyt pilvisen pakkaspäivän pyykkihommissa ja Camino Forumia lueskellen. Siellä on kyllä käsitelty aivan kaikki caminoon liittyvät aiheet ja lukuisia siihen liittymättömiäkin. Kuten kaikilla pitkään olemassa olleilla forumeilla, on tälläkin nopeasti huomattavissa paljon äänessä olevat kaikentietäjät. Myös oikeita forumriitoja on nähty ja näyttäviä forumilta poistumisia. Minä olen vain tyytynyt lueskelemaan ja pari kertaa tykkäämään muutamasta kommentista. Olen oppinut tänään, että moni tosiaankin kävelee sateella ja kovalla auringonpaisteella sateenvarjo päänsä päällä. Sellaisia varjoja löytyy, jotka saa kiinni rinkan hihnaan, jolloin kädet jäävät vapaiksi. Minulla on kyllä sadetta pitävä takki ja housut, joten en aio hankkia ainakaan etukäteen sateenvarjoa, en sitä hienointa merkkiäkään. 

Eilen tein periaatepäätöksen, etten hanki uutta, pienempää tablettia postausten tekemistä varten, vaan otan mukaan muutaman vuoden vanhan iPadin, vaikka se painaakin jonkun verran. Olen vähän unohtanut sen käyttämisenkin, kun vaihdoin Android-puhelimeen muutama kuukausi sitten. Eilen Opiskelija auttoi minua tyhjentämään tabletista kaiken turhanaikaisen, mutta se ei tunnu yhtään kevyemmältä! En ymmärrä! 

EDIT 11.3.2016: Olen hirveä takinkääntäjä ja ostin sittenkin uuden, pienen tabletin. Se on Samsung GALAXY Tab S ja olen jo saanut sen päästämään kruunokorkin poksahdusäänen aina, kun saan sähköpostin ja laite värisee ihan kaikesta, ilmeisesti se on onnellinen kuten kehräävä kissa. Tässä tarvitaan Opiskelijaa ja hänen taikasormiaan säätämään laite äidinkestäväksi! iPad siirtyi Kammenpyörittäjän käyttöön, mutta hän oudosti hylkii sen pinkkiä suojakuorta. Eikä pinkki latausjohtokaan miellytä. Merkillistä.

Löysin Samsungiini Bloggerin sovelluksen, jolla kokeilin tehdä pieniä postauksia, mutta eihän se toiminut juuri mitenkään, kuvia ei saanut lainkaan laitettua, joten poistin sovelluksen. Olisi ollut kätevää laittaa puhelimella pieniä yhden kuvan postauksia.

EDIT 11.3.2016: Ongelma ratkesi yllämainitulla takinkäännöllä, nyt voin tehdä postauksia tabletilla melko kätevästi, kun vain muistan ottaa kuvia myös sillä laitteella. En vielä ole perehtynyt miten kuvia saisi (muuten kuin vahingossa, jota en osaa toistaa) siirtymään laitteelta toiselle, puhelimesta tablettiin, tai toisinpäin. 

Kävelymusiikiksi suosittelen Eric Churchin kappaletta Guys Like Me. 

3 kommenttia:

  1. Mä olen tehnyt sovelluksella postauksia, eikä mitään eroa huomaa. Teen myös usein niin että otan kuvan puhelimelta kirjoittamalla alun puhelimen sovelluksella ja jatkan koneella siitä. Mulla on tosin iPhone, ehkä toimii eri tavoin? Nyt olen tosin huomannut etten aina pääse blogeihin sitä kautta lukemaan, vaan pitää käydä lukemassa muualla.

    Joo, foorumit on foorumeita :) Mutta pääosin ihania ihmisiä siellä on ja hyvää juttua.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Juuri sinun vinkistäsi sovellusta kokeilinkin, mutta tosiaan Samsungin kanssa oli ongelmia, postausta kuvan kera ei saanut lainkaan julkaistua.

      Foorumi on kyllä hyvin hyödyllinen ja viihdyttäväkin, ei ole tullut vielä mieleen sellaista kysymystä, etteikö sieltä löytyisi vastausta. :)

      Poista
  2. Kuvan voi lähettää omaan sähköpostiin ja sitä kautta liittaa tabletilla juttuun bloggerissa, jos on kuvat ottanut kännykällä.

    VastaaPoista